سوگ دسته جمعی تراکتوری ها !

تیم فوتبال تراکتور در ۲۴ ساعت گذشته فضایی کاملا عجیب را تجربه کرده است.

به گزارش جهان مانا ، هواداران تراکتور تنها طرفداران فوتبال در ایران بودند که ساعت برگزاری دربی و همپوشانی آن با دیدار هوادار، هیچ اهمیتی برایشان نداشت. برای آنها دربی یک بازی معمولی و حتی غیرقابل تماشا محسوب می‌شود و به همین دلیل مسابقه مقابل هوادار به عنوان یک بازی وسط هفته و در شلوغی آخر سال، بیش از ۳۰ هزار تماشاچی را به استادیوم یادگار امام کشانده بود.

اگر می‌خواهید از اهمیت تراکتور در شهر تبریز مطلع شوید، باید در این یکی دو روز سری به مجلس ترحیم همسر مالک این باشگاه می‌زدید تا از حضور جمعیت در پنجشنبه شب آخر سال در مسجد دانشگاه تبریز در محله ابرسان تبریز تعجب می‌کردید.

بعد از ظهر دیروز و در شرایطی که همه اخبار تراکتور متوجه این مجلس ترحیم شلوغ و حضور کم سابقه مردم برای دلداری به یک چهره فوتبالی و اقتصادی بود، متنی در اینستاگرام بین هواداران این باشگاه دست به دست می‌چرخید.

متنی احساسی درباره اتفاق تلخی که برای زنوزی رخ داده و همه را متاثر کرده است. نویسنده اینطور نتیجه گرفته بود که این سوگ دسته جمعی، تراکتور را متحد خواهد کرد و از آنها تیمی سرسخت‌تر برای ادامه لیگ خواهد ساخت.

 هواداران تراکتور

ده بازی مانده به انتهای لیگ و دوره‌ای که از بازی مقابل تیم خطرناک شمس آذر آغاز می‌شود. اسمی که برای تراکتوری‌ها یادآور شکست تلخی است که در تبریز تحمل کردند. در یک بازی غیرقابل باور که سیوهای پرتعداد جعفرپور جوان نام این گلر خوش آتیه را در فوتبال ایران مطرح کرد و البته برای شهاب زندی که علاوه بر مدیرعاملی، نقل و انتقالات این باشگاه را هم زیر نظر دارد، آبروی مضاعف خرید. شمس آذر جوان و بی ادعا در این مسابقه درس خوبی به تراکتوری‌ها داده بود و پاکو خمس از عصبانیت خونش را می‌خورد…

آن روزها تراکتور در شروع یک فصل سخت، در میان احساسات شدید هواداران هنوز سنگینی شکست‌های اول فصل را روی دوش خود حس می‌کرد، برخلاف امروز که ۷ امتیاز از سه مسابقه قبلی آنها را به اوج رسانده و دوباره امیدهای موفقیت را در دل طرفداران زنده کرده است.

 تراکتور با لباس مشکی هم‌قسم شد!

دیروز تصویری از مراسم ترحیم همسر رضا زنوزی منتشر شده بود که نگاه محبت امیز زنوزی به بازیکنان تراکتور از جمله ریکاردو الوز و شجاع خلیل‌زاده و دیگران را نشان می‌داد، لحظه خاص در مراسم شلوغی که مالک تراکتور در آن نمی‌توانست به چیز دیگری فکر کند.

برداشت عمومی هواداران تراکتور از این تصویر، اتحاد دسته جمعی در تیم تراکتور است که حالا کاملا شدت گرفته و وارد حال و هوای احساسی‌تری هم شده است. اینطور برمی‌آید که این سوگ همبستگی تراکتوری‌ها را وارد فاز دیگری کرده و آنها حالا با پرستیژ خاصی وارد ده هفته پایانی خواهند شد.

برای یک سرمربی شاید این انسجام و همبستگی و البته شخصیت شکل گرفته، بهترین خبر می‌تواند باشد و حالا خمس بدون نگرانی از همه این موارد می‌تواند امور فنی تیمش را برای ۳۰ امتیاز باقی مانده پیش ببرد.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه