جلسه مهم لیگ برتر انگلیس؛ قوانین مالی جدید تایید شد

در کنار معرفی فناوری آفساید نیمه‌خودکار، اکنون قوانین مالی لیگ برتر انگلیس دستخوش تغییر شد.

به گزارش جهان مانا، طی جلسه‌ای که از ساعت 10:30 صبح دیروز در لندن آغاز شده بود، سهام‌داران لیگ برتر انگلیس حداقل دو تغییر مهم در این رقابت‌ها ایجاد کردند. 

به گزارش اتلتیک؛ در جلسه مهم امروز لیگ برتر، همه باشگاه‌ها برای تغییر قوانین فیرپلی مالی موافقت کردند. طبق توافق، قوانین سود و پایداری مالی (PSR) که طی یک دهه گذشته محدودکننده‌ی میزان هزینه‌کرد باشگاه‌ها بوده است، از ابتدای فصل 2025-2026 لغو می‌شود. جایگزین این قوانین، سیستمی مشابه با «کنترل هزینه‌های تیم» است که یوفا در سال 2022 معرفی کرد. این سیستم جدید که هنوز باید در مجمع عمومی سالانه (AGM) لیگ برتر در ماه ژوئن به طور کامل تصویب شود، در فصل آینده به صورت سایه در کنار سیستم PSR فعلی عمل خواهد کرد. در جلسه سهامداران روز پنجشنبه دو رای‌گیری انجام شد. مورد اول که به اتفاق آرا تایید شد، پیشبرد بحث‌ها در مورد جزئیات دقیق قوانین کنترل هزینه‌ تیم‌ها بود. مورد دوم که با اکثریت قاطع آرا تایید شد، مربوط به نحوه‌ اجرای تدریجی قوانین جدید بود.

طبق قوانین پیشنهادی جدید، باشگاه‌ها تنها مجاز خواهند بود تا درصد مشخصی از درآمد سالانه‌ خود را صرف دستمزد تیم اصلی و کادر مربیگری، به علاوه‌ی هزینه‌های استهلاک‌شده‌ نقل و انتقالات و تمام کارمزد ایجنت‌ها کنند. با این حال، تفاوت اصلی بین مقررات لیگ برتر و یوفا این خواهد بود که یک سیستم دو سطحی اعمال می‌شود. به این ترتیب، باشگاه‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های اروپایی تنها می‌توانند 70 درصد از درآمد خود را هزینه کنند، در حالی که باشگاه‌هایی که در رقابت‌های اروپایی شرکت نمی‌کنند، می‌توانند 85 درصد از درآمد خود را هزینه کنند. خلاف گزارش‌های اخیر، باشگاه‌هایی که قوانین لیگ برتر را نقض کنند، همچنان مشمول کسر امتیاز خواهند شد.

 

دیدگاه