برای تحقق مسئولیت اجتماعی باید یک زمین بازی بدون دخالت دولت طراحی کرد

مشکات اسدی مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی و رییس سازمان فناوری اطلاعات در دولت قبل گفت: در شرایط کنونی مفاهیمی مانند مسئولیت اجتماعی،کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی اجتماعی به جای هم استفاده می شوند.

برای مسئولیت اجتماعی باید زمین بازی طراحی کنیم

وی که در نشست بست مفهومی و نظری مسئولیت‌های اجتماعی سخن می گفت

، افزود: به عنوان مثال برخی در حوزه کارآفرینی اجتماعی فعالیت می کنند اما عنوان می کنند در حال انجام مسئولیت های اجتماعی خود هستند.در چنین شرایطی خیریه ها نیز نام اقداماتی که انجام می دهند را مسئولیت اجتماعی می گذارند.به همین دلیل یکی از مهمترین اقداماتی که انجمن جامعه شناسی و دانشگاه ها باید انجام بدهند این است که این مفاهیم و کارکرد آن را از هم تفکیک کنند. در غیر این صورت این مفاهیم به اندازه ای به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند که ماهیت خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: برای تحقق مسئولیت اجتماعی باید یک زمین بازی بدون دخالت دولت طراحی کرد که دارای بازیگرانی باشد که در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی حرکت کنند.هنگامی که زمین بازی مسئولیت اجتماعی را طراحی می کنید به معنای این است که بازیگران این عرصه را به رسمیت شناخته اید.بدون تردید پروژه مسئولیت اجتماعی یک پروژه مشارکتی است که باید به صورت گروهی به آن دست پیدا کرد.نکته دیگری که در این زمینه وجود این است که پس از طراحی زمین بازی برای مسئولیت اجتماعی مشارکت کنندگان نباید تنها شرکت ها باشند و بلکه تشکل ها،رسانه و افراد نیز باید مشارکت داشته باشند.در نتیجه پروژه مسئولیت اجتماعی یک زمین بازی مشترک بین بازیگران متنوعی است که با کارکردهای مختلف یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

نشست بست مفهومی و نظری مسئولیت‌های اجتماعی چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور علی ربیعی، محمد فاضلی، روزبه کردونی و مشکات اسدی در انجمن جامعه شناسی ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی برگزار شد.

 

 

منبع: ایلنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار