واکنش خبرگزاری قوه قضاییه به اظهارات برادر روح الله عجمیان/ قاتلان شهید اعدام شدند

خبرگزاری میزان نوشت: در روز‌های اخیر موضوعات مختلفی درباره پرونده شهید روح الله عجمیان مطرح شده است که قوه قضاییه پاسخ‌های شفاف و صریحی را در رابطه با این پرونده و جزئیات آن ارائه کرده است که تعدادی از این توضیحات در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

به گزارش جهان مانا ، در ادامه مطلب رسانه قوه قضاییه آمده است: اما در آخرین مورد، روزنامه اعتماد مصاحبه‌ای با برادر شهید مظلوم عجمیان انجام داده است که توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه می‌شود. 

در بخش نخست این گفتگو ادعا شده است: «فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و کسی با او برخوردی نکرده است.»

این اظهارات بدون مطالعه محتویات پرونده از جمله دقت در اظهارات شهود و مطلعین واقعه، اظهارات سایر متهمان در تشریح اقدامات مجرمانه هر یک از متهمان و نحوه شهادت شهید عجمیان، اقاریر و اعترافات مکرر متهمان در تشریح اقدامات خود در مراجع مختلف قضایی از دادسرا و جلسات علنی دادگاه و نیز فیلم و تصاویر متعدد مربوط به اقدامات متعدد مجرمانه متهمان از جمله دخالت محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی در نحوه شهادت شهید عجمیان بوده است که متهمان اقدامات خود و کیفیت و نحوه به شهادت رساندن شهید روح الله عجیمان را هم زمان با پخش فیلم‌های صحنه میدانی این جنایت در جلسات علنی دادگاه در مقابل مردم و دوربین رسانه‌ها توضیح می‌دهند. از موارد متعدد بالا که بگذریم گزارش دقیق، علمی و تخصصی پزشکی قانونی نیز عنوان می‌کند یکی از علل شهادت شهید عجمیان ضرباتی بوده است که محمد حسینی با ضربات چاقویی که به همراه داشته به شهید وارد کرده است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

براساس محتویات پرونده، «سیدمحمد حسینی» در تمام مراحل رسیدگی به پرونده و به دفعات متعدد به ایراد ضربات متعدد با چاقو به شکم شهید اقرار کرده است و علاوه بر وجود فیلم و تصاویر حمل چاقو از سوی وی، برخی از شهود و مطلعین و بسیاری از متهمان نیز از جمله «محمدمهدی کرمی» به ایراد ضربات متعدد (پنج تا شش ضربه) به شهید با چاقو توسط سیدمحمد حسینی اذعان داشتند و نحوه آن را با ذکر جزئیات تشریح کردند، همچنین طبق فیلم‌ها و تصاویر موجود و اقاریر مکرر محمدمهدی کرمی در مراحل مختلف رسیدگی، نامبرده نیز در مقاطع مختلف ضربات متعددی از جمله با سنگ، مشت و لگد و کفش به نقاط مختلف از جمله پهلوی شهید وارد کرده است و کسی بوده است که شهید را که در حال فرار از دست اغتشاشگران بود با ضربه سنگ و کشیدن وی از پشت سر، متوقف نموده و به همراه سایر اغتشاشگران مورد ضرب و جرح قرار داده است.

 

منبع: میزان
دیدگاه