افتتاح اولین رستوران سگ‌ها در ایتالیا + عکس

اخیراً اولین رستوران مخصوص سگ‌ها در ایتالیا [و ظاهراً در جهان] افتتاح شد و از این جهت که محیطی برای وقت‌گذرانی سگ‌ها با یکدیگر و سرو غذای اختصاصی برای آنهاست، موجبات خوشحالی صاحبان و حامیان این حیوانات را فراهم کرده است.

به گزارش جهان مانا ، رستوران ایتالیایی «فیوتو» که در شهر رُم افتتاح شده، به شدت مورد استقبال افرادی که سگ‌های خانگی دارند، قرار گرفته است. فیوتو، کلمه‌ای ایتالیایی برای توصیف حس بویایی یک حیوان است. تجربه منحصر به فرد غذاخوردن سگ‌ها همانند انسان‌ها در یک محیط اختصاصی مثل رستوران، به منزله تکامل روابط بین انسان و حیوان است. بخصوص که این رستوران منویی را با آیتم‌هایی فراتر از غذای حیوانات خانگی ارائه می‌دهد.

این منو شامل گزینه‌هایی مانند تخم مرغ آب‌پز با نخود و پنیر فونتینا (پنیری ایتالیایی تهیه‌شده از شیر گاو)، ماهی با ریکوتا (پنیر ایتالیایی تهیه‌شده از شیر گوسفند و گاو) و کدو سبز و مجموعه‌ای از آب‌میوه‌های متنوع است. این منو که با راهنمایی و نظارت یک متخصص تغذیه دامپزشکی تهیه شده است، نیازهای غذایی سگ‌ها را به خوبی برآورده می‌کند و حتی حساسیت‌های غذایی آنها را لحاظ کرده است.

افتتاح اولین رستوران سگ‌ها در ایتالیا

به گفته سرآشپز مخصوص رستوران فیوتو، غذاها بدون افزودن ادویه، نمک و روغن در آشپزخانه‌ای مجزا تهیه می‌شوند.

افتتاح اولین رستوران سگ‌ها در ایتالیا

توجه فیوتو به جزئیات فراتر از حد معمول است؛ به طور مثال علاوه بر غذاها، فضای رستوران به‌گونه‌ای طراحی شده که موردپسند سگ‌ها باشد؛ با نور ملایم، موسیقی سالن و پتوهای پشمی برای حیوانات خانگی. هم‌چنین سگ‌ها وعده‌های غذایی خود را در کنار صاحبانشان می‌خورند.

 افتتاح اولین رستوران سگ‌ها در ایتالیا

رویکرد نوآورانه رستوران فیوتو با استقبال گرمی مواجه شده و به طور متوسط میزبان ۶ الی۱۰ سگ در روزهای هفته و ۱۰ الی ۱۵ سگ در آخر هفته‌هاست. نرخ قیمت وعده‌های غذایی این رستوران از ۸ تا ۲۰ یورو است.

افتتاح اولین رستوران سگ‌ها در ایتالیا

مشتریان می‌توانند حتی مناسب‌های خاص مانند تولد سگ خود را در این رستوران جشن بگیرند.

 

دیدگاه