بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در ۱۹ استان کشور طی امروز خبر داد و اعلام کرد که بیشینه بارش برف امروز در لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی است.

به گزارش جهان مانا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، تهران، البرز، مرکزی، قزوین و مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قم، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمال خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و برف، وزش باد و در ارتفاعات کولاک برف پیش بینی می‌شود. همچنین جمعه در نوار غربی، برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش باران و برف رخ می‌دهد.

به گفته وی، شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب کشور، یکشنبه در شمال غرب، گیلان و مازندران، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه بارش برف امروز در لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی، فردا در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شنبه و یکشنبه در غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد. دوشنبه نیز در برخی مناطق نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: جمعه در مناطق مرکزی، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق، شنبه در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. این در حالیست که امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا جمعه (۲۲ دی) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و گاهی بارش باران و برف و وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در ‌روز شنبه (۲۳ دی) قسمتی ابری تا نیمه ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا زنجان با دمای ۳- و طی پس فردا شهر کرد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه