قتل پزشک سرشناس تهرانی و همسرش در تهران/ کشف اجساد در شهریار

پزشک سرشناس تهرانی و همسرش با طراحی یک سناریو در خیابان ایران زمین تهران به قتل رسیدند و اجساد آنها در شهریار کشف شد.

 اردیبهشت ماه امسال، زن جوانی با مراجعه به کلانتری 163 ولنجک و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: دایی‌ سالخورده‌ام که متخصص گوش و حلق و بینی در یک بیمارستان معروف تهران است و ثروت زیادی دارد، چند روزی است که به همراه همسرش ناپدید شده و هیچ کدام از اقوام از آنها خبری ندارند!

وی ادامه داد: فرزندان این زن و شوهر سالخورده نیز در خارج از کشور هستند، به همین خاطر بسیار نگران آنها هستیم؛ ناگفته نماند 2 روز قبل نیز خانه‌ این زن و شوهر در شمال تهران هدف دستبرد قرار گرفته است.

سرقت از خانه دکتر معروف تهران

پس از ثبت شکایت زن جوان در کلانتری 163 ولنجک و تشکیل پرونده در دادسرای ناحیه 27 (امورجنایی، ویژه قتل) تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با دستور قاضی جنایی، تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و راهی خانه این زن و شوهر سالخورده در شمال تهران شدند.

کارآگاهان به محض ورود به خانه موردنظر با بهم‌ریختگی سالن پذیرایی مواجه شدند و در ادامه با تجسس‌های ابتدایی پی بردند صندوق جواهرات داخل یکی از اتاق‌ خواب‌ها به همراه اسناد و خودروی سانتافه از پارکینگ به سرقت رفته است.

تیم پلیسی که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته شده بودند به بازبینی فیلم آنها پرداخته و لحظه به لحظه تردد 3 سارق جوان را به خانه دکتر سرشناس مشاهده کردند که هویت یکی از متهمان با اقدامات اطلاعاتی گسترده، شناسایی شد.

ردپای مرد آشنا در قتل دکتر سرشناس تهران

تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی مشخص کرد، زن و مرد گمشده چند روز قبل از وقوع سرقت، به خانه دیگر خود که به یک مرد جوان به نام سامان اجاره داده بودند، رفته و پس از ملاقات با مستاجر خود ناپدید شده‌اند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد، سارق جوانی که به همراه 3 مرد دیگر به خانه پزشک سرشناس دستبرد زده بودند با سامان از سال‌های گذشته در فضای مجازی آشنا شده و در حال حاضر با او ارتباط دارد و این دزدی با نقشه قبلی انجام شده است.

جعل سند خانه پزشک گمشده!

تحقیقات بیشتر کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی حکایت از آن داشت، چند وقت قبل از مفقود شدن مرد سالخورده، خانه او در خیابان ایران زمین که سامان در آنجا مستاجر بوده با جعل سند به مرد جوان دیگری فروخته شده است.

همین کافی بود تا تیم پلیسی راهی خانه سامان و خریدار خانه پزشک سرشناس در خیابان ایران‌زمین شوند و آنها را در عملیات‌های جداگانه بازداشت و به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل کنند که در بازجویی‌های مقدماتی ارتباط صمیمانه سامان و خریدار خانه، فاش شد.

دستگیری پدر و پسر جنایتکار

کارآگاهان در گام بعدی دوربین‌های مداربسته خیابان ایران زمین را هدف بازبینی قرار دادند و متوجه شدند یک پدر و پسر هنگامی که افراد گمشده  وارد خانه سامان شدند در آنجا حضور داشتند و چند ساعت بعد با خودروی پزشک سرشناس تهرانی محله را ترک کرده‌اند.

بدین ترتیب پدر و پسر برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده فقدانی، بازداشت شدند و در ادامه 2 خودروی به سرقت رفته پزشک سرشناس تهرانی از ولنجک و خیابان ایران زمین در 2 نقطه مختلف تهران کشف شد.

راز جنایت فاش شد

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه یکی از متهمان که به همراه پسرش بازداشت شده بود به جنایت هولناک اعتراف کرد و گفت: چندی قبل به واسطه پسرم که به سامان سکه‌های عتیقه فروخته بود با او آشنا شدم؛ سامان پول سکه‌‌های تاریخی که چند میلیارد تومان می‌شد را به ما پراخت نکرد و سرمان کلاه گذاشت.

وی ادامه داد: سامان سر پول‌ سکه‌ها خیلی من و پسرم را اذیت کرد تا اینکه روز حادثه به ما زنگ زد و گفت به خانه‌اش در خیابان ایران زمین برویم تا پول‌های سکه‌های تاریخی را پرداخت کند اما هنگامی که وارد خانه شدیم جسد خون آلود یک زن و مرد سالخورده را مشاهده کردیم.

متهم گفت: من و پسرم که در خانه حضور داشتیم در یک لحظه جا خوردیم اما سامان به ما گفت اجساد را با خودرو‌ سانتافه مشکی رنگ که در خیابان پارک شده است به شهریار ببریم و در آنجا دفن کنیم که پول سکه‌های تاریخی و پاداش دیگری که 7 میلیارد تومان می‌شد را در ازای این کار به ما بدهد.

وی ادامه داد: به همین خاطر اجساد را داخل صندوق عقب خودروی سانتافه قرار دادم و به شهریار بردم و دفن کردم در ادامه نیز خودروی سانتافه را در مرکز تهران رها کردم و پا به فرار گذاشتم؛ من در قتل پزشک سرشناس تهرانی و همسرش دخالتی نداشتم و سامان جنایت را انجام داد.

اظهارات ضد و نقیض متهم ردیف اول

سامان متهم ردیف اول پرونده در اظهارات ضد و نقیضی مدعی شد: به خاطر خانه خیابان ایران زمین با مرد سالخورده، اختلاف پیدا کرده بودیم؛ قصد ما جنایت نبود فقط قرار شد تا او را با کلت کمری بترسانیم اما هنگامی که پزشک سرشناس و همسرش وارد خانه شد؛ پدر این پسر که به دلیل مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی خود نبود با  سلاح گرم به زن و مرد سالخورده شلیک کردند!

وی گفت: پس از این حادثه، خیلی ترسیده بودم؛ در ادامه اجساد توسط این 2 نفر به شهریار برده و در آنجا دفن شد؛ من مرتکب قتل نشده‌ام فقط قصد داشتم تا با جعل سند، خانه دیگر این مرد سالخورده را به نام خود کنم.

سرقت پس از جنایت

تحقیقات نشان می‌داد، سامان به عنوان مستاجر خانه، زن و مرد سالخورده را برای مذاکره و اعمال مجرمانه دیگر از جمله گرفتن امضا زیر یک دست‌نوشته به خانه خیابان ایران زمین دعوت و سپس آنها را در  آنجا به قتل رسانده است و پس از ارتکاب جنایت، 3 مرد جوان را برای سرقت اسناد دیگر از خانه پزشک سرشناس در ولنجک اجیر کرده است.

در ادامه نیز مشخص شد، سامان چند فرد دیگر را برای این جنایت سازمان‌یافته، اجیر کرده که تا امروز 11 نفر در رابطه با این پرونده توسط کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی بازداشت شده‌اند.

کشف اجساد در شهریار

پس از اعتراف صریح متهمان به جنایت، تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی به همراه متهمان راهی شهریار شدند و پس از تجسس‌های چند ساعته اجساد را کشف کردند.

 تصویر محل دفن اجساد در شهریار

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی (مبارزه با قتل) قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
دیدگاه