متن اینستاگرامی عجیب دختر کیومرث پوراحمد و ابراز تردید در خودکشی او

پگاه پوراحمد دختر کیومرث پوراحمد کارگردان سینما در چهلمین روز درگذشت پدرش با انتشار یادداشتی طولانی در صفحه اینستاگرام خود از تردید در خودکشی کیومرث پوراحمد نوشت.

دختر پوراحمد نوشت: «چهلم شد. چهل روز گذشت از آن روزی که دنیای ما برای همیشه عوض شد. برای همیشه یک حفره‌ای تو دلامون باز شد که با هیچ چیز و هیچ کس دیگه‌ای پر نخواهد شد.»

او در ادامه پس از مرور بعضی خاطرات، با اشاره به شور زندگی و پرکار بودن پدرش نوشت:

این انسان پرکار و پویا که هیچ لحظه‌ای از زندگیش رو به بیهودگی نگذروند و همیشه، بله، -حتی تا ساعت‌های آخر داشت کار می‌کرد، یک دفعه ناگهانی در طول دو سه ساعت (چون همه تماس‌هاش با همکاران و دوستان و فامیل ازجمله خود من، اون چند روز آخر تا حدود دو سه ساعت قبل از مرگ، همه صحبت‌ها، مسیج‌ها و ویس‌هایی بودن شاد و پرامید، با تبادل از ایده برای کارهای آینده و قرارهای مختلف با دوست‌ها و فامیل و همه این‌ها در حال خنده و شوخی و تمرکز برای کارش که طبق معمول می‌رفت که در خلوت بنویسه و کار کنه) تصمیم می‌گیره به زندگی خودش خاتمه بده؟!!! خودش رو با دست و بدن زخمی، کبود و آسیب‌دیده حلق آویز کنه؟!!!!

پگاه پوراحمد در پایان نوشت: «باشه، «ما را که باکی نیست». زمین گرده، خدا بزرگ و مهربون و همیشه هم باهامون.» و تاکید کرد: «پرونده باز است.»

مزار کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگران، فیلمنامه نویس، تدوینگر و تهیه کننده برجسته کشورمان صبح ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۳ سالگی درگذشت و علت مرگ او خودکشی اعلام شده است.

در کارنامه هنری او آثار ماندگاری همچون سریال‌ های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌ خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» به چشم می‌خورد.

در حالی که برخی رسانه ها از خودکشی کیومرث پوراحمد با حلق آویز کردن خود می گویند و مدعی هستند وی قبل از خودکشی یک نامه هشت صفحه ای نوشته است، برخی دیگر علت مرگ او را سکته قلبی اعلام کرده اند اما برادر پوراحمد ادعای خودکشی او را رد کرده بود.

مجله فیلم به سردبیری دوست صمیمی اش هوشنگ گلمکانی دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کرده است. گفته می شود مرحوم پوراحمد پیش از مرگ خودخواسته، یادداشتی ۸ صفحه ای نوشته که اکنون در اختیار ماموران انتظامی است.

شایعات حاکی است که روی این نوشته ها عبارت «زمان رفتن» نوشته شده و محتویات آن خطاب به اعضای خانواده مرحوم پوراحمد است. مجله فیلم نوشته است کیومرث پوراحمد از سر افسردگی و ناامیدی بی‌ آیندگی و بیهودگی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است.

در شرایطی که خودکشی کیومرث پوراحمد تایید شده، انتشار تصویری از جنازه این کارگردان فقید در شبکه های اجتماعی باعث بروز شایعاتی شده است. انتشار این تصویر ناخوشایند که واکنش خانواده کیومرث پوراحمد را نیز در پی داشته، دستمایه یک سری تئوری ها در مورد زخم ها و کبودی هایی روی دست مرحوم پوراحمد و شایعات به قتل رسیدن او بوده است. با این وجود هنوز به طور رسمی این شایعات تایید نشده و همچنان تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب گیلان نیز خبر خودکشی کیومرث پوراحمد را تایید کرده است. وی در این باره گفته است: «به‌ محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و با بررسی‌ های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است.

کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ در یکی از واحدهای دهکده ساحلی انزلی فوت کرده است. در زمان حاضر جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت تامه مرگ بررسی شود که خبر تکمیلی متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود».

وی در رابطه با نامه کشف شده در محل فوت مرحوم پوراحمد نیز گفته است: «نوشته‌ای که همراه مرحوم پوراحمد کشف شده، نوشته‌ای کاملاً شخصی، خصوصی و خانوادگی است. عدم انتشار تصاویر دل نوشته‌های خانوادگی و خصوصی پوراحمد در بخشی از وصیت نامه وی مورد تاکید قرار گرفته است.

مرحوم پوراحمد در انتهای این نامه تاکید کرده به غیر از خانواده‌اش کسی از محتوای نامه با خبر نشود و با توجه به اینکه خانواده مرحوم از محتوای نامه مطلع هستند در صورت صلاحدید محتوای آن را منتشر خواهند کرد».

دیدگاه