تیراندازی مرگبار ماموران به خودرو فراری چگونه رقم خورد؟

تحقیقات درباره تیراندازی ماموران پلیس در خیابان هنگام که به مرگ یک متهم منجر شد در حالی ادامه دارد که از خودرو مقتول مقداری مشروب و مواد مخدر کشف شده است.

به گزارش جهان مانا ، در جدید‌ترین اطلاعات به‌دست‌آمده در مورد تیراندازی ماموران گشت کلانتری 126 فرجام به مرد 35ساله که به دستور ایست توجه نکرد و با شلیک گلوله ماموران به کام مرگ رفت، مشخص شد یک نفر دیگر نیز در این ماجرا دستگیر شده است.

ماجرای این شلیک مرگبار ساعت 3 بامداد امروز اتفاق افتاد و مرکز پیام کلانتری 126 فرجام از سوی یکی از همکاران خود در واحد گشت مطلع شد، یکی از سرنشینان یک خودرو پژو 405 هدف گلوله آنها قرار گرفته است.

ماموران کلانتری فرجام بلافاصله بعد از اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند و دیدند یک دستگاه پژو ۴۰۵ هدف گلوله‌های همکاران‌شان قرار گرفته است. در بررسی‌ها مشخص شد مقتول نه تنها به دستور ایست‌ مکرر برای متوقف کردن خودرو ‌توجهی نکرده، بلکه پایَش را بر پدال گاز فشرده تا با سرعت بیشتری فرار کند، به همین دلیل این حادثه مرگبار برایش رقم خورده است.

در تحقیقات دقیق‌تر مامورانی که هنگام تیراندازی مشغول گشت‌زنی بودند و گلوله مرگبار از اسلحه یکی از آنها شلیک شده است گفتند:‌ در محدوده خیابان هنگام به آن خودرو که دو سرنشین داشت نزدیک شدیم. چون پلاک خودرو مخدوش بود، دستور ایست دادیم که او بر سرعتش اضافه کرد. در ادامه دستور ایست را بارها تکرار کردیم ولی راننده همچنان از متوقف کردن ماشین خودداری کرد. در نهایت با شلیک تیر هوایی سعی در اخطار و متوقف کردن آن راننده داشتیم اما باز هم متهم به مسیر خود ادامه داد که سرانجام با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت خودرو کردیم که راننده زخمی و به بیمارستان منتقل شد اما فوت کرد.

به‌ این ترتیب، ضرورت یافت بازپرس کشیک قتل در جریان ماجرا قرار گیرد، پس از آن بازپرس امیرحسین علیمردان از شعبه ۱۰ دادسرای امور جنایی تهران که در زمان حادثه مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت در محل حضور یافت و دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد.

بر اساس گفته ماموران، خودرو دو سرنشین داشت که هویت متوفی با بازرسی جیب‌هایش مشخص شد. نفر دوم که کنار او در خودرو نشسته و از این حادثه جان سالم به در برد مرد مسنی بود که در بازجویی خود را مسافر معرفی کرد.

همچنین در تفتیش خودرو مشخص شد، اتومبیل شوتی است که خلافکاران معمولاً برای قاچاق از آن استفاده می‌کنند. از خودرو نیز مقداری مشروب و مواد مخدر کشف شد. همچنین در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مرد مسن، جوان کشته‌شده را از قبل می‌شناخته است و مدارکی نیز در این زمینه به‌دست آمد.

در نهایت بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی صحنه از سوی کارشناسان سلاح را صادر کرد. همچنین بررسی سوابق کیفری متوفی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد. علاوه بر این، مرد مسنی که همراه متوفی بود با دستور بازپرس جنایی بازداشت شد تا از او بازجویی شود.

 

 

دیدگاه