یک گوشی موبایل چقدر باید حافظه داشته باشد؟

خرید یک گوشی با مشخصات مناسب برای نوع استفاده هر شخص ممکن است گاهی سخت باشید. به خصوص انتخاب کردن مقدار حافظه گوشی. برخی افراد ممکن است نیاز به گوشی‌هایی با حافظه بالاتر داشته باشند تا نیازهای خود را برطرف کنند و در سمتی دیگر برخی افراد به حافظه بالا نیازی ندارند.

به گزارش جهان مانا به نقل از مهر، انتخاب کردن مقدار حافظه گوشی خود مهم‌ترین نکته هنگام خرید و یا تعویض کردن گوشی همراه است. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید تمامی اطلاعات مورد نظر را در گوشی خود ذخیره کنید و حافظه گوشی خود را بیش از حد اشغال نکنید. همچنین با انتخاب درست شما می‌توانید خرج کمتری برای خرید حافظه‌های جانبی در آینده کنید.

ما در این مطلب به شما می‌آموزیم که چه مقدار حافظه‌ای مور نیاز شما است و در کل هر مقدار حافظه مناسب برای چه کار و استفاده‌ای است. با ما همراه باشید!

مقدار حافظه استاندارد گوشی موبایل

هر گوشی موبایل در هر دوره‌ای از صنعت تولید تلفن همراه دارای یک سقف استاندارد بوده که در دوره خود به عنوان یک مقدار مناسب بوده. حافظه تلفن‌های همراه در هر دوره متفاوت بوده و امروزه این مقدار حافظه استاندارد تغییرهایی بسیار زیادی داشته و با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نمی‌باشد. همچنین مقدار حافظه‌ای که قبلاً بر روی گوشی‌ها بوده، دارای قیمت بسیار بالاتری بوده که برای این دوره، این مقدار حافظه به هیچ عنوان کارآمد نمی‌باشد. برای مثال در سال ۲۰۱۱ گوشی‌های پرچمدار با مقدار حافظه ۱۶ گیگ وارد بازار می‌شدند و تعداد محدودی از آنها دارای حافظه ۳۲ گیگ بودند که نیازمند مقدار بودجه بیشتری برای خریداری بودند.

این مقدار حافظه برای استانداردهای امروزی بسیار کم می‌باشد و تجسم کردن استفاده از این مقدار جافظه، غیر منطقی است. این امر به دلیل این است که امروزه حجم برنامه‌ها بیشتر و کیفیت و حجم عکس‌ها نیز بیشتر شده که تلفن‌های همراه را نیازمند مقدار حافظه بیشتری کرده. همچنین با پیشرفت برنامه‌های اجتماعی، فایل‌هایی که مخاطبین در این برنامه‌ها ذخیره می‌کنند نیز بیشتر شده.

امروزه مقدار استاندارد حافظه گوشی‌های هوشمند به حداقل ۳۲ گیگ رسیده و حجم کمتر از این مقدار توسط شرکت‌های تلفن همراه سازی تأیید نمی‌شود. پیدا کردن گوشی‌هایی که کمتر از این مقدار حافظه دارند نیز کار سخت‌تری شده چراکه اکثر شرکت‌ها، تولید مدل‌های قدیمی خود را متوقف کرده‌اند و گوشی‌های جدیدتر با حافظه بیشتر را در خط تولید خود قرار داده‌اند. همچنین با وجود حداقل حافظه ۳۲ گیگ، اکثر خریداران گوشی‌هایی با حافظه ۶۴ گیگ را انتخاب می‌کنند چراکه حافظه استاندارد ۳۲ گیگ نیز به آهستگی در حال خارج شدن از رده استاندارد می‌باشد.

به غیر از حافظه‌های ۳۲ گیگ و ۶۴ گیگ، مقدار حافظه‌های دیگری در حال ساخت و استفاده هستند که به ترتیب به حافظه‌های ۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و عدد حیرت‌آور ۱ ترابایت تقسیم می‌شوند که این حافظه تنها بر روی مقدار محدودی از گوشی‌های همراه موجود است (تا تاریخ انتشار این مطلب).

آیا حافظه ۶۴ گیگ و یا ۱۲۸ گیگ برای گوشی کافی است؟

هرچند که این دو مقدار حافظه به نظر عدد بالایی هستند و روی کاغذ به نظر بیشتر از حد قابل نیاز به نظر می‌آیند، اما در حقیقت شما به عنوان مصرف کننده هیچ موقع این قدار را به صورت کامل در گوشی خود پیدا نمی‌کنید و مقدار واقعی حافظه شما کمتر از این اعدا است حتی بر روی یک گوشی نو و تازه از جعبه درآمده. همیشه مقداری از این حافظه توسط سیستم خود تلفن همراه اشغال می‌شود برای اینکه بتواند به خوبی عمل کند. همچنین برنامه‌های از قبل نصب شده نیز مقداری از حافظه شما را در اختیار خود قرار داده‌اند که مقدار حافظه واقعی شما را کمتر می‌کنند.

در واقعیت شما دسترسی به ۱۱۵ تا ۱۱۰ گیگ مقدار حافظه را دارید که حتی مقداری از این حافظه نیز غیر قابل دسترسی است تا تلفن همراه شما بتواند بدون هنگ کردن و لگ داشتن عمل کند. هر شخصی از تلفن همراه خود استفاده متفاوتی دراد که همین امر یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام انتخاب حافظه مناسب برای خود است.

اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید و یا عادت به فیلم دیدن و دانلود کردن فایل‌های مختلف با گوشی خود دارید، بدون شک از استفاده کردن از حافظه داخلی ۶۴ گیگ لذت نخواهید برد و در آینده برای شما مشکل ساز خواهد شد. برای همین است که استفاده از ۱۲۸ گیگ و یا بیشتر به شما پیشنهاد می‌شود.

قیمت گوشی‌های سامسونگ نسبت به مقدار حافظه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهند بسیار مناسب است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای همه افراد است. شما همین حالا می‌توانید به صفحه گوشی‌های سامسونگ در دیجی کالا بروید و مدل مورد نظر خود را با مقدار حافظه در نظر، خریداری کنید.

آیا حجم ۲۵۶ گیگ برای گوشی زیاد است؟

حافظه ۲۵۶ گیگ شاید در نگاه اول کمی زیاد به نظر آید اما همانطور که گفته شد این مقدار، عدد حقیقی نیست که شما از گوشی همراه خود دریافت می‌کنید. همچنین همانطور که گفته شد مقدار حافظه بستگی بسیار زیادی به نوع استفاه شما از تلفن همراه خود دارد.

استفاده کردن از ۲۵۶ گیگ حافظه می‌تواند آزادی بسیار بیشتری را به شما بدهد و در نظر داشته باشید که هرچقدر حافظه شما بیشتر باشد، گوشی شما عمر بیشتری خواهد داشت و می‌توانید از آن برای چند سال استفاده کنید. حافظه ۲۵۶ گیگ برای افرادی که به بازی کردن و تماشا کردن فیلم علاقه دارند بسیار مناسب است و همچنین می‌تواند نیاز خرید حافظه جانبی را از بین ببرد و هزینه کمتری را برای شما داشته باشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، اگر توان خرید گوشی‌هایی با حافظه بالا را دارید حتماً به سمت خرید آنها بروید چراکه گوشی‌هایی با حافظه بالا علاوه بر داشتن عمر بالاتر، دیرتر از کار می‌افتند و در طول مدت استفاده از آنها کندی و لگ کمتری را حین استفاده خواهند داشت. ما در این مطلب سعی به معرفی نکات در هنگام انتخاب حافظه داخلی مناسب برای گوشی داشتیم و امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد. از همراهی شما با ما متشکریم!

 

دیدگاه