جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ایران/ فوت ۲۶ نفر و شناسایی ۳۹۸ بیمار جدید

وزارت بهداشت اعلام کرد: در هفت روز گذشته (۱۴ تا ۲۰ آبان) ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ به کرونا شناسایی شدند و ۲۶ مبتلا ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش جهان مانا ، بر اساس آمارهای جدید میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه آن روند کاهشی داشته به طوری که از ۱۴ تا ۲۰ آبان براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

از یکشنبه هفته گذشته تا امروز - شنبه ۲۷ آبان - براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۹ نفر آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

براساس گزارش وزارت بهداشت، طی هفت روز گذشته نیز ۲۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۳۸۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۰۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۸۵ دُز رسیده است.

از زمان آغاز همه گیری کرونا تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا ، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما همچنان ۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸در کشور شایع و واکسیناسیون سراسری علیه آن از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه