ترامپ به اتهام تجاوز دوباره محاکمه میشود

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور پیشین آمریکا امروز به اتهام تجاوز دوباره محاکمه می‌شود.

 

 شبکه تلویزیونی یورو نیوز امروز سه شنبه در گزارشی به تشریح محاکمه دوباره «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا به اتهام تجاوز و نیز سایر پرونده‌های قضائی علیه وی پرداخت.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، دونالد ترامپ امروز سه شنبه به دادگاه می رود جایی که ا. جین کارول- نویسنده- رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به تجاوز در اواسط دهه ۱۹۹۰ در رختکن یک فروشگاه بزرگ متهم کرده است.

پیش بینی می‌شود روند انتخاب هیأت منصفه در دادگاه فدرال منهتن آغاز شود، جایی که ستون نویس سابق مجله «ال» ترامپ را به افترا متهم کرده است.

ترامپ ۷۶ ساله تجاوز به کارول ۷۹ ساله را تکذیب کرده است. او در مطلبی در اکتبر ۲۰۲۲ در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» (Truth Social)، ادعای این زن را یک «فریب» و «کلاهبرداری کامل» توصیف کرد!

ترامپ مدعی است که این نویسنده مواجهه مذکور را برای تبلیغ کتاب خاطراتش ساخته و پرداخته است!

پیش بینی می‌شود دو زن دیگر که کارول پس از این حمله ادعایی با آن ها صحبت کرده است در دادگاه شهادت دهند.

ترامپ در این پرونده ملزم به حضور در دادگاه نیست. وکلای او با اشاره به احتمال نگرانی‌های امنیتی و ماندن در ترافیک گفته اند ممکن است او در جلسه حاضر نشود.

ترامپ از سال ۲۰۱۹ که کارول برای نخستین بار به طور علنی او را به تجاوز متهم کرد، بارها و به صورت شخصی به این زن حمله کرده است. ترامپ مدعی است که کارول یک بیمار روانی است! این محاکمه می تواند بین یک تا ۲ هفته طول بکشد. ترامپ نامزد جمهوری‌ خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با انبوهی از پرونده‌ ها و تحقیقات روبرو است.

پرونده‌های دیگر دونالد ترامپ

حدود ۲۰ روز پیش ترامپ در پرونده دیگری تفهیم اتهام شد. کیفرخواست ترامپ در آن پرونده شامل ۳۴ فقره اتهام است. ترامپ متهم به جعل مکرر سوابق تجاری برای پنهان کردن جرایم است.

بخشی از پرونده او، برای راستی آزمایی ادعاهای «استورمی دنیلز» (با نام واقعی استفانی کلیفورد) هنرپیشه تشکیل شده است. وی گفته است پس از برقراری ارتباط غیراخلاقی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۶ میلادی مبلغ ۱۳۰ هزار دلار حق السکوت دریافت کرده تا از افشای آن در آینده خودداری کند.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده همچنین با اتهامات کلاهبرداری روبرو است و باید به سوالات لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک درباره شرکتش پاسخ دهد.

دادستان کل نیویورک ترامپ و شرکتش را به گمراه کردن بانک متهم کرده است چرا که خوداظهاری آنها درباره حساب های مالی سالانه اشتباه بوده است و ارزش واقعی شماری از دارایی را درست اعلام نکرده‌ اند.

ترامپ همچنین با تحقیقات مجرمانه در رابطه با مداخله در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در سال ۲۰۲۰ و همچنین تحقیقات درباره نقشش در حمله شش ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا مواجه است.

 

منبع: مهر
دیدگاه