تشکر اردوغان از مردم به خاطر مشارکت بالا در انتخابات

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه طی اظهاراتی از بالکن مرکز این حزب در آنکارا خطاب به جمعیت حاضر در این محل در ارتباط با نتایج و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و بیست‌وهشتمین دوره مجلس ترکیه گفت: ترکیه با این انتخابات بار دیگر جایگاه خود در بین دموکراسی‌های معتبر جهان را تثبیت کرد.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: ترکیه در انتخابات 14 می، بار دیگر یک جشن دموکراسی را با موفقیت به پایان رساند. بیشترین میزان مشارکت در انتخابات در طول تاریخ مان که در جهان نمونه‌ مشابهی ندارد را تجربه کردیم.

اردوغان با بیان این که هرچند نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده، اما پیشتاز انتخابات است، گفت: به خاطر این که میزان رسمی آرا هنوز به ما اعلام نشده، پذیرای تظاهر اراده ملی هستیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: از تک تک شهروندانمان که با حضور بی‌سابقه، پای صندوق‌های رای رفته و به آینده میهن خود رای دادند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

اردوغان ادامه داد: هنوز نمی‌دانیم که آیا انتخابات ریاست جمهوری در دور اول به پایان خواهد رسید یا خیر. صرف نظر از نتیجه انتخابات، می‌خواهم از تک تک نزدیک به 27 میلیون شهروندمان که ما را برای ریاست جمهوری در انتخابات امروز ترجیج داده‌اند، تشکر کنم.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: طی زندگی سیاسی‌مان همواره به اراده مردم احترام گذاشتیم. در این انتخابات نیز احترام گذاشته و در انتخابات آینده نیز همین موضع را خواهیم داشت. اگر نظر ملت‌مان بر برگزاری دور دوم انتخابات باشد، با دل و جان آن را می‌پذیریم.

اردوغان گفت: باور دارم که انتخابات را در دور اول با کسب بیش از 50 درصد آرا به پایان خواهیم رساند.

 

دیدگاه