برخی برای اعزام به فلسطین اشغالی ثبت‌نام کردند؛ برخی هم فقط شعار دادند!

رسایی و پناهیان منتظر دعوت رسمی برای رفتن به غزه؟!

این روزها بخش زیادی از مردم جهان دغدغه آنچه را دارند که در غزه می‌گذرد، از بمباران بیمارستان‌ها تا چالش‌های دیگر که سبب ویرانی می‌شود. مردم ایران هم نگرانی زیادی از وضعیت موجود در غزه دارند و با تجمع و راهپیمایی خواهان پایان وضع موجود هستند.

به گزارش جهان مانا ، برخی از افراد جامعه بر خود تکلیف می‌دانند که به یاری مسلمانان غزه بپردازند که از ظلم آشکار به تنگ آمده‌اند. برخی هم فقط شعار کمک سر می‌دهند و از عدم امکانات برای تحقق شعارشان گله دارند مانند پسر حجت‌الاسلام پناهیان!

*راهپیمایی کافی نیست

مرتضی پناهیان فرزند علیرضا پناهیان درباره اعزام به غزه و انجام فعالیت‌های کمک کننده به فلسطین و علیه اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس (‌توییتر سابق) نوشت: «به‌ شخصه از اینکه هیچ کاری نمی‌تونم برای فلسطین بکنم دارم دیوونه میشم. شعار و راهپیمایی بسه واقعا.» کاربری به او پاسخ داده که: «حاجی بلیت بگیریم بری لبنان، از اونجا به معرکه می‌رسیم. یا ..» مرتضی پناهیان در پاسخ به او نوشت: «اونجا که قحط‌الرجال نیست. ما هر کاری بکنیم باید طبق قوانین رسمی کشور بکنیم.» مشخص نشد منظور پسر پناهیان از قحط‌الرجال چیست؟ آیا مبارزه علیه ظلم و رژیم صهیونیستی که شعار همیشگی پدرش است، به دعوتنامه رسمی یا دریافت درخواست کمک از سوی فلسطینی‌هایی نیاز دارد که در زیر فشار و بمب هستند؟

*ثبت‌نام کنید، حسرت نخورید

شاید پسر پناهیان خبر ندارد که ثبت‌نام برای اعزام به غزه آغاز شده است. 26 مهر سایت دولت نوشته بود: «در حاشیه برگزاری تجمع امدادگران و داوطلب هلال‌احمر در حمایت از امدادگران و کادر درمان که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، داوطلبان حضور در غزه برای ارائه خدمات امدادی نام‌نویسی کردند. در این تجمع علاوه بر هلال‌احمر و مسئولان عالی‌رتبه این جمعیت، کادر بهداشت و درمان، علیرضا مرندی، مشاور رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور حضور داشتند.» بنابراین حضور مقامات رسمی کشور در محل ثبت‌نام برای اعزام به غزه می‌تواند مجوزی برای این کار باشد که در این صورت مرتضی پناهیان دیگر دغدغه قانون و مجوز را نخواهد داشت. خبرگزاری فارس که از سوی همفکران علیرضا پناهیان اداره می‌شود، 28 مهر نوشته بود:«با شروع پویش «طوفان‌الاقصی» و با شعار «حریفت منم» تعداد زیادی از ایرانی‌ها با هدف حمایت از دفاع مشروع ملت مظلوم فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشغالی فلسطین به این پویش پیوسته‌اند که در هنگام تنظیم این خبر بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نامشان را در این پویش ثبت‌ کرده‌اند. إن‌شاا... به‌زودی زود همراه با برادران و خواهران فلسطینی‌مان در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند. شما هم برای پیوستن به این پویش می‌توانید با مراجعه به سایت alaqsastorm.com یا ارسال پیام به شماره ۳۰۰۰۲۱۲ اقدام کنید.»

این خبرگزاری  همچنین همزمان با اوج گرفتن تنش و درگیری نظامی میان اسرائیل و حماس در نوار غزه، اقدام به راه‌اندازی پویشی تحت عنوان «اعزام داوطلبان به فلسطین از ایران» کرده که در بین کاربران فضای مجازی بحث‌برانگیز شده. بخش «فارس من» این خبرگزاری نوشت: «با توجه به آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» دفاع زمینی گروه حماس در مقابله با اسرائیل که مورد استقبال همه مردم آزاده جهان قرار گرفته است، از مسئولان خواهشمندیم با اعزام جوانان داوطلب برای جنگ با شیاطین زمینی موافقت نمایند. این پویش درحال نزدیک شدن به ۱۰ هزار امضاست.» از سوی دیگر در سال 89 هم برخی از انقلابیون تمایل  داشتند به غزه اعزام شوند چنانکه 27 مرداد آن سال، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر کشور از ثبت‌نام بیش از صد هزار داوطلب برای اعزام به غزه خبر داد و افزود: ثبت‌نام تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

*دغدغه پدر چیست؟

از سوی دیگر در حالی‌که دغدغه پدر مرتضی پناهیان «نبود تفیک جنسیتی» در دانشگاه‌هاست و می‌گوید: «در فیلم "بیگانه‌ای در میان ما " که جامعه اسرائیلی را نشان می‌دهد، دختر و پسران یهودی وقتی می‌خواهند به دانشگاه بروند در اتوبوس بینشان پرده می‌کشند و می‌گویند ما می‌خواهیم جهان را اداره کنیم؛ اگر دختران و پسران ما مشغول هم باشند نمی‌توانند جهان را اداره کنند.»

*رسایی هم شعار داد

تنها پسر پناهیان نیست که ظاهرا منتظر دعوتنامه برای اعزام است بلکه دیگرانی هم که خود را انقلابی می‌دانند، تنها شعار انتظار برای اعزام را سر می‌دهند؛ مثل حمید رسایی  فعال سیاسی اصولگرا که از مسئولان خواست تا زمینه اعزام او به نوار غزه را فراهم کنند. او نوشته بود: «از مسئولان کشورم درخواست و به آنها اعلام می‌کنم، در این مقطع سرنوشت‌ساز برای کمک به رزمندگان مقاومت و پایان دادن به حیات نامبارک رژیم صهیونیستی آماده اعزام به غزه هستم. #طوفان‌ الاقصی»

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار