سی ان ان: هشدارهای آمریکا نبود اسرائیل غزه را با خاک یکسان می‌کرد

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن هشدارهای فوری درباره حملات به جنوب نوار غزه به تل‌آویو داده‌است.

به گزارش جهان مانا ، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که اگر هشدارهای آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قصد داشت تمام نوار غزه را با خاک یکسان کند.

 

این منابع اظهار کردند: ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهند که «اسرائیل» نمی‌تواند برای یک دوره زمانی نامحدود سطح فزاینده عملیات‌های خود در غزه را تضمین کند.

همچنین سی‌ان‌ان بر اساس اظهارات برخی مقامات آمریکایی تاکید کرد که مرحله فعلی حمله زمینی رژیم صهیونیستی ممکن است تا ژانویه آتی ادامه یابد.

اواخر ماه گذشته، روزنامه هیل در گزارشی به هشدارهای آمریکا به تل‌آویو در خصوص مرحله آتی جنگش علیه نوار غزه پس از اتمام آتش‌بس انسانی موقت اشاره کرد و نوشت، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدارهای فوری به تل‌آویو داد و به آن تاکید کرد که حمله در جنوب نوار غزه نباید در همان سطح تخریب و ویرانی که در مناطق شمالی رقم خورد، انجام شود.

روزنامه هیل در ادامه نوشت، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد، واشنگتن به تل‌آویو پیشنهاد داد با مناطق کاهش درگیری که شامل تاسیسات و پناهگاه‌های سازمان ملل هستند، موافقت کند.

این مسؤول آمریکایی در گفت‌وگوی تلفنی درباره تلاش‌های انجام شده برای گسترش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت: شما نمی‌توانید این نوع از آوارگی را که در شمال (نوار غزه) رقم خورد، در جنوب تکرار کنید.

بمباران عامدانه خانه‌ها، محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون موجب آوارگی بیش از ۱.۷ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه شده‌است.

پس از حملات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، بیشتر ساکنان نوار غزه که تعدادشان بالای دو میلیون نفر است، در مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه مستقر شدند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه