درخواست گوترش برای آتش بس در غزه

گوترش در گزارش جدید خود درباره جنگ غزه، از وسعت و شدت ویرانی‌ها و تلفات ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه حیرت زده شده و آتش بس فوری را خواسته است.

به گزارش جهان مانا ، الجزیره نسخه گزارش اخیر سازمان ملل را درباره پیامد‌های ویرانگر جنگ اسرائیل در غزه به دست آورده است. در این گزارش با جزئیات درباره شهرک سازی‌های جدید غیرقانونی و خشونت‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان توضیح داده شده است. خبرنگار ما از سازمان ملل گزارش می‌دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گزارش جدیدی را به شورای امنیت ارائه کرده است که در آن درباره تعداد تلفات و ویرانی‌ها در غزه توضیح داده شده است. این گزارشی طولانی و نزدیک به ۱۵ صفحه‌ای است که در آن با جزئیات درباره موضوعات مختلفی توضیح داده شده است. البته می‌خواهم به دو مورد ذکر شده در آن اشاره کنم. اول اینکه دبیرکل سازمان ملل نوشته است بزرگی کارزار نظامی اسرائیل علیه حماس و وسعت تلفات و ویرانی‌ها در غزه بی سابقه و غیرقابل تحمل است. او می‌نویسد این مسئله که اسرائیل در حملات هوایی اش افراد محافظت شده از جمله روزنامه نگاران، کادر درمانی و کارکنان گروه‌های امدادی و نیز زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و تأسیسات سازمان ملل را هدف قرار داده است، حیرت زده کرده است. او همچنین در این گزارش نوشته است: اسرائیل ساخت و ساز غیرقانونی شهرک هایش را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سپتامبر تا دسامبر امسال ادامه داده است. مقامات اسرائیل دست کم ۱۵۰۰ مورد مجوز غیرقانونی ساخت و ساز را در سرزمین‌های فلسطینی‌ها صادر کرده اند. دبیرکل سازمان ملل در پایان این گزارش بار دیگر آتش بس بشردوستانه را در غزه خواستار شده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار