منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا:

یک نفر در جمهوری اسلامی باید پیدا شود بایت چای دبش عذرخواهی کند و چند نفر هم استعفا دهند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ضمن اینکه آقای رئیسی اسامی افراد متخلف را باید اعلام می کرد چرا اعلام نکرده است. یک نفر در جمهوری اسلامی باید پیدا شود بایت چای دبش از مردم شریف ایران معذرت خواهی کند، چند نفر هم باید پیدا شوند و استعفا دهند، اینکه یک وزیری را بگویند برکنار شود قابل قبول نیست.

 

به گزارش جهان مانا، بخش هایی از گفت و گوی منصور حقیقت پور، از نمایندگان ادوار مجلس را به نقل از خبرانلاین می خوانید:

  • اگر ۱۲ اسفند آمد و خدای نکرده انتخابات با ۲۰ یا ۲۵ درصد مشارکت برگزار شد، باید از چه کسی درباره عدم مشارکت در انتخابات سوال کنیم و یقه چه کسی را بگیریم و بگوییم که وظیفه خود را انجام نداده است؟ همانطور که گفتم براساس حدسی که می زنیم مخاطب بیانات رهبری شورای نگهبان است و باید زمینه رقابت در انتخابات و مشارکت حداکثری را فراهم کند.
  • اگر مردم با صندوق رای قهر کردند وضع همین است و اگر آمدند موجبات یک انتخابات حداکثری را براساس منویات مقام معظم رهبری فراهم کردند آنوقت می توان انتظار داشت که تغییراتی هم بوجود بیاید ضمن اینکه همانطور که حضرت آقا هم فرمودند هستند جریاناتی که به دنبال کم شور کردن انتخابات هستند، عواملی الان دارند نقش بازی می کنند که با راهبرد حداقلی بتوانند حداکثر منافع را برای قبیله خودشان درو بکنند که حضور حداکثری مردم در پای صندوق هاز رای می تواند آنها را مایوس گرداند.
  • خیلی ها ایران را برای همه ایرانیان نمی خواهند و فکر می کنند ایران ملک مطلق پدری و مادری آنهاست، ایران را برای قبیله خودشان می خواهند، انقلاب را برای قبیله خودشان می خواهند و دوست دارند ولی فقیه که برای همه ایرانیان است را در دایره خودشان محصور کنند.
  • آقای لاریجانی به دلیل وزنی که داشت و تاثیری که می توانست در روند انتخابات ۱۴۰۰ بگذارد ردصلاحیت شد، در این رابطه هم حرف های زیادی داریم که می گذاریم برای بعد از انتخابات و الان نمی خواهیم فضا را مشوش کنیم.
  • بنظر من الان خیز آقای روحانی هم برای مجلس خبرگان است و من تحرکی از رفتار انتخاباتی ایشان در مجلس مشاهده نمی کنم. چیزی هم که از آقای دکتر لاریجانی مشاهده می کنم همین منویات مقام معظم رهبری است، یعنی داغ کردن تنور انتخابات، دعوت مردم به مشارکت و دعوت نمایندگان گذشته به هدایت مردم به سمت صندوق های رأی. آقای دکتر لاریجانی یک واقعیت برای نظام است و همه باید این را بپذیرند.
  • قرائن و شواهد نشانگر این است که اصولگرایان با دو سه تا لیست خواهند آمد، احتمال این وجود دارد که در دو لیست یک سری آدم ثابت داشته باشند یک تعدادی افراد غیر ثابت. الان برآورد می شود که آنها به یک لیست نخواهند رسید چون رقیب جدی هم در صحنه نمی بینند از این رو احساس می کنند باید رقابت در خانواده اصول گرایی نزدیک به حاکمیت (اصولگرایی که الان حاکم است) باید صورت بگیرد.
  • بر اساس مصاحبه آقای حدادعادل و چمران و عدم توفیق برخی افراد که می خواهند بین اینها و پایداری و دیگر طیف ها یک سازشی را ایجاد کنند آنها به لیست واحد نخواهند رسید ولی بنظر می رسد قطعا تا نیمه دوم بهمن ماه این وضعیت تعیین تکلیف بشود.
  • این احتمال وجود دارد که قالیباف با پایداری ها به تفاهم برسد. شاید یک تکلیف شرعی از یک جانبی به آنها بشود و آنها این تکلیف شرعی را بپذیرند و بیایند دور یک میز بنشینند ولی به نظر می رسد دعواها و اختلاف هایشان بر سر جای خود خواهد بود ولی حالا یک لیست ظاهری هم خواهند داد.
  • معلوم نیست آقای احمدی نژاد بتواند برای ورود به انتخابات ۱۴۰۴ تایید صلاحیت بگیرد چون ایشان از خیلی از مرزهای سیاسی و ارزشی کشور عبور کرده است و بعید می دانم شورای نگهیان در مورد این خروج ها و عدول ها بتواند اغماضی بکند. ولی من فکر می کنم ظرفیت و پتانسیل خودشان را برای انتخابات ۱۴۰۲ خرج نمی کنند و می روند به سمت انتخابات ۱۴۰۴.
  • حضور معاون پارلمانی ایشان در جلسه مبنا در حرم حضرت امام از جمله این موارد است. ایشان یا به دستور آقای رئیسی رفته که این نشان دهنده حضور آقای رئیسی در بحث انتخابات است، یا بدون نظر آقای رئیسی رفته که در این صورت باید توبیخ شود اما ما ندیدیم آقای رئیسی ایشان را توبیخ بکند.
  • ضمن اینکه برآورد خود بنده این است که تاکنون دولت برای پر شوری و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات برنامه ای را ارائه نداده است و نگران این هستند که اگر حضور حداکثری ایجاد شود شاید اینها بهره ای از این حضور نبرند.
  • وزارت کشور نمی تواند هزینه های تبلیغاتی کاندیداها را با یک شماره حساب کنترل کند مثلا همین قانون انتخابات. این قانون انتخابات با برخی از ترفندهای رای گیری که انجام دادند رای آورد والا نمایندگان نباید به این قانون رای می دادند.
  • بنظر می رسد بهترین جا برای آقای قالیباف خیابان بهشت و شهرداری تهران است. ایشان در شهرداری تهران خیلی موفق بود. در بحث مجلس با توجه به اینکه ایشان برادری هستند که کلا کار اجرایی کرده بودند در مدیریت مجلس و بحث قانونگذاری بنظر می رسد که برادران دیگر از ایشان موفق تر بودند.
  • آقای رئیسی اسامی افراد متخلف را باید اعلام می کرد چرا اعلام نکرده است. یک نفر در جمهوری اسلامی باید پیدا شود بایت چای دبش از مردم شریف ایران معذرت خواهی کند، چند نفر هم باید پیدا شوند و استعفا دهند، اینکه یک وزیری را بگویند برکنار شود قابل قبول نیست.
  • اگر این وزیر تخلف کرده است باید برق برخورد با او دل مردم را روشن و شاد کند که اراده ای در این نظام وجود دارد که این اراده نمی گذارد کسی خطا بکند. امروز نگران این هستیم که این تخلفات و سوء استفاده ها سیستمی شود چرا که اگر سیستمی شود دیگر نمی شود جمع کرد.
  • حالا ده بیست مورد خلاف است و می گوییم سیستم تقصیری ندارد و یک آدم اینکار را کرده است که با آن آدم هم باید برخورد قاطع شود و بالاتر از آن کسی که آن آدم را انتخاب کرده و آن مجلسی که به این آدم رای داده باید مورد سوال قرار بگیرد که چرا به چنین کسی رای داده است.
  • من امید دارم در این فرصتی که برای آقای رئیسی، دوست عزیزم باقی مانده است مغتنم باشد که آقای رئیسی به سیستم اجرایی کشور بپردازد و اجازه رخنه دنیاطلبان و غارتگران بیت المال به ساختار حاکمیت را ندهد حتی اگر این آدم جزو آقازاده ها باشد.
دیدگاه