جزییات حمله پهپادی آمریکا به مقر کتائب حزب الله عراق

یکی از فرماندهان ارشد «کتائب حزب الله» در حمله پهپادی آمریکا در بغداد شهید شد. پنتاگون، «کتائب حزب الله» از زیر شاخه‌های بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی را با کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی خود در کشور اردن مرتبط دانسته است.

به گزارش جهان مانا، منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که حمله پهپادی در محله مشتل بغداد صورت گرفته است.

همچنین یورونیوز خبر داد که «کتائب حزب الله» پیش از آغاز حملات آمریکا به شبه نظامیان اعلام کرد برای اینکه دولت عراق را در تنگنا قرار ندهد حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف می‌کند.

دولت عراق اقدام نظامی روز چهارشنبه ایالات متحده در بغداد را که منجر به شهادت یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان کتائب حزب‌الله شد، محکوم کرد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» این حمله را «تجاوز جدید از سوی ایالات متحده» خواند و نوشت که این اقدام «همه تفاهم‌ها بین عراق و ایالات‌متحده را تضعیف» خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان،‌ سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» این حمله را «تجاوز جدید از سوی ایالات متحده» خواند و نوشت که این اقدام «همه تفاهم‌ها بین عراق و ایالات‌متحده را تضعیف» خواهد کرد.

تحسین الخفاجی، همچنین تکرار کرد که حملات آمریکا به عراق در جمعه گذشته در تلافی کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن «نقض حاکمیت عراق» است.

همزمان یک مقام آمریکایی گفت که دولت عراق از عملیات نظامی آمریکا برای کشتن فرمانده کتائب حزب‌الله خبر نداشته است.

این مقام افزود که حمله منجر به مرگ ابوباقر السعدی از گزینه‌هایی بود که پس از حمله پهپادی به اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد شده بود.

بیانیه سنتکام

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه حمله تروریستی به بغداد و ترور یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق را برعهده گرفت.

سنتکام با صدور بیانیه ای گفت: نظامیان این کشور در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) حمله یکجانبه‌ای را در بغداد انجام دادند.

تروریست‌های آمریکایی با تهدید به تداوم «اقدامات ضروری برای حفاظت از نیروهایشان» در عراق، می‌گویند: «ما در پاسخگو کردن کسانی که امنیت نیروهایمان را به خطر بیاندازند، تردید نمی‌کنیم».

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد یک فروند موشک کروز ضدکشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

پیش از این، منابع عراقی، شامگاه چهارشنبه از حمله پهپاد‌های ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

ساعتی بعد گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تایید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار