بنی صدر در پیامش به همسر شهید شیرودی چه گفت؟

هشتم اردیبهشت 1360 جنگنده های ارتش طی دو عملیات پروازی ، نیروهای صدام بعثی را که آماده حمله به مناطق غربی کشورمان بودند، شدیدا بمباران کردند. در نتیجه این عملیات موفق، تانکها و نیروهای صدام بعثی از بین رفته و نیروهای ایرانی موفق شدند دشمن را در منطقه غرب کشورمان عقب برانند.

به گزارش جهان مانا، خلبان علی اکبر شیرودی یکی از افرادی بود که در این عملیات شرکت داشت و به گزارش رسانه های آن موقع، لحظاتی قبل از شهادتش توانست دو تانک عراقی را هم نابود کند.

در پی شهادت شیرودی،  ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی بیانیه ای صادر کرد و از نقش شهید شیرودی در موفق‌بودن این عملیات سخن گفت. 

همچنین بنی صدر به عنوان رییس جمهور و فرمانده کل قوا در آن زمان، شهادت خلبان شیرودی را به همسر او تسلیت گفت.

بنی صدر در این پیام خطاب به همسر شهید شیرودی نوشته بود:

«باسمه تعالی

خواهر عزیز امروز در صحنه بسیار سخت نبرد، در آنجا که ارزش گوهر ایمان و دلیری، پایمردی و استقامت را با مرگ، مرگی سخت زهره رب میسنجند، همسر شما سروان خلبان هوانیروز شهید علی اکبر شیرودی از آزمایش بزرگ زمان پیروز به در آمد و به لقا پروردگار بزرگ نائل گشت. خواهر! دشمن حمله کرد. حمله ای با همه توان و شوهر شما همراه مردانی که چون صخره مقاوم بودند، در برابر این حمله بزرگ و گسترده مقاومت وصف ناکردنی از خود بروز دادند. مقاومتی چنام بهت آور که دشمن را پس رفت. این استقامت، زیبا و زیبایی به تمام بود. هیچ نقاشی قادر نخواهد شد این زیبایی را تصویر کند...»

بنی صدر در خاتمه پیام خود، از همسر شهید شیرودی درخواست کرد که در غم شهادت همسرش شکیبا باشد. 

متن پیام تسلیت بنی صدر و همچین اطلاعیه ارتش را در ادامه می بینید.

پیام ارتش و بنی صدر برای شهادت شهید شیرودی

 

 

دیدگاه