فیفا دیدار قهرمانی تیم قلعه‌نویی را محاسبه نکرد!

فدراسیون جهانی فوتبال در اعلام رنکینگ اخیر خود، تنها دو مسابقه را در فیفا دی اخیر منظور کرده است.

روز گذشته و به صورت رسمی، جدیدترین رنکینگ فیفا برای اعلام رتبه تیم‌های ملی جهان اعلام شد که طی آن شاگردان امیر قلعه نویی با دریافت 3.36 امتیاز مثبت، شمار امتیازات خود را به عدد 1556.59 رساندند و موفق شدند 2 پله در رده بندی جهانی صعود داشته باشند.

اما این درحالی است که طبق محاسبات غیررسمی رنکینگ جهانی، تیم ملی ایران بابت سه پیروزی مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان، باید بیش از 2 امتیاز دیگر نیز کسب می‌کرد ولی این مسئله در سایت رسمی فیفا اعمال نشده است.

حالا وب سایت فوتی رنکینگ به تشریح علت این موضوع پرداخته و نوشته است که فدراسیون جهانی فوتبال در پنجره فیفا دی اخیر، برای هر کشور فقط 2 مسابقه را محاسبه کرده و دیدارهای سوم تیم‌های ملی مختلف در محاسبه رنکینگ نهایی اعمال نشده است.

بدین ترتیب دیدارهای تیم‌های ملی ایران با ازبکستان و همچنین هند در برابر لبنان و جدال عمان و قرقیزستان به دلیل اینکه سومین دیدار این تیم‌ها در پنجره فیفا دی اخیر بوده، در رنکینگ نهایی محاسبه نشده است.

در صورتی که امتیاز حاصل از پیروزی ایران برابر ازبکستان محاسبه می‌شد، شمار امتیازات شاگردان قلعه نویی به عدد 1559 می‌رسید اما تغییری در رتبه نهایی تیم ملی ایجاد نمی‌شد.

تیم ملی ایران

منبع: ورزش3
دیدگاه