گل‌محمدی: به شعور ما بی‌احترامی نکنید!

یحیی گل‌محمدی با اظهاراتی مهم و تند در مورد نقل و انتقالات پرسپولیس صحبت کرد.

سرمربی پرسپولیس یک روز بعد از اظهارات جنجالی در سالن کنفرانس خبری ورزشگاه کاظمی، این بار بعد از اینکه از سکوهای مخروبه ورزشگاه آزادی به سمت محل جدید نشست‌های مطبوعاتی بعد از بازی حرکت کرد و نیش کوچکی هم به وضعیت استادیوم خانگی پرسپولیس زد، با اظهارات طوفانی در مورد نقل و انتقالات صحبت کرد - جالب اینکه حرفهای او با ادبیاتی معمولی آغاز شد و در ادامه نیز با اینکه لحن عادی داشت، سویه تند و تیز پیدا کرد و مسئولان فوتبال ایران را هدف قرار داد:

یحیی گل‌محمدی نشست خبری خود را با تسلیت مرگ محمد عجمی‌پور، بازیکن صنعت نفت آبادان، آغاز کرد و ادامه داد: چند روز قبل با صنعت نفت بازی کردیم و من در جریان بازی از عجمی‌پور تعریف کردم و به همکاران گفتم استعداد خوبی است. اما متاسفانه این اتفاق افتاد و به اعضای نفت آبادان و خانواده‌شان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: بازی خوبی داشتیم و خدا را شکر که سه امتیاز را کسب کردیم. اولین بازی همه لیگ‌ها هم مهم و هم سخت است. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم، علی رغم اینکه بازی سختی بود و چمن ورزشگاه اصلا آماده برگزاری این بازی نبود اما خداراشکر بردیم. بلندی چمن متاسفانه انقدری بود که باعث کُندشدن بازی می‌شد و کار را سخت می‌کرد.

او با تشکر از بازیکنانش اظهار داشت: از بازیکنانم تشکر می‌کنم چون با همه سختی‌هایی که دارند، توانستند این بازی نسبتا خوب را ارائه کنند و تا جایی که توانستیم توپ را به جریان انداختیم و به بازی سرعت دادیم و سعی کردیم با سرعت‌دادن، از فضاهای بازی استفاده کنیم. گل قشنگی هم زدیم و حقمان بود که بازی را ببریم اما واقعا بازی سختی بود. به نظرم آلومینیوم حرفهای زیادی برای گفتن دارد و تیمهای مجتبی حسینی همه می‌دانید چقدر منظم و با سازماندهی خوب بازی می‌کنند و کار را برای رقبا سخت می‌کنند.

یحیی در مورد مشکلات تیمش عنوان کرد: برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم هرچه زودتر مشکلات بازیکنان ما هم حل شود. حرفی نمی‌زنند چیزی نمی‌گویند اما باید مشکلاتشان حل شود تا با خیال راحت و تمرکز بیشتر فصل را ادامه بدهند.

* دوست داشتم مهاجمان خارجی خوبی بخرم 

گل‌محمدی راجع به ضعف پرسپولیس در خط حمله، توضیح داد: ما هم دوست داشتیم بازیکنان بیشتری در این پست داشته باشیم و باید این اتفاق می‌افتاد اما متاسفانه... قبل از بازی در این مورد صحبت کردیم. توان مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد بازیکنانی که می‌خواهیم، جذب کنیم. اینکه من بخواهم در مورد اسامی صحبت کنم، واقعا شاید درست نباشد. ما در حال حفظ شخصیت هستیم و یک سری ملاحظات را در نظر داریم. هنوز هم دنبال (مهاجم خارجی) هستیم که این پست را تقویت کنیم و امیدوارم این مسائل هم حل شود.

* سه گزینه داشتیم که جذب نشد

وی افزود: اینکه بخواهند همه چیز را گردن مربی بیاندازند اما اینطور نبوده. حداقل سه گزینه داخلی داشتیم که به خاطر شرایط مالی نتوانستیم جذب کنیم یا با آنها تمدید کنیم. به هر حال محدودیت‌هایی وجود دارد در مسئله بودجه.

* لطفا به شعور ما توهین نکنید

او با اشاره به عملکرد نقل و انتقالاتی تیم‌های دیگر اینطور نظر داد: اینکه سایر تیمها نفرات خود را حفظ کردند و قرارداد جدید بستند یا در مورد مشکلات صحبت می‌کنند و قرارداد بالای 25-30 میلیارد می‌بندند، برای من عجیب است. امیدوارم مسئولان نیایند بگویند همه تیمها سقف را رعایت کردند. در این صورت به شعور مخاطب بی احترامی می‌شود. ما الان سقف را رعایت کردیم، بازیکنانی که می‌خواستیم را جذب نکردیم، الان هم نزدیک سقف هستیم و داریم سقف را رد می‌کنیم و هی مواظب هستیم که سقف به سرمان نخورد.

* امیدوارم مسئولان همینجا استپ کنند

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: بعضی تیم‌ها راحت بازیکن گرفتند و تمدید کردند. امیدوارم مسئولان همین‌جا استپ کنند و نگه دارند و چیزی در مورد اینکه سقف رعایت شده نگویند.

* مهمترین بازی ما بازی بعدی است

گل‌محمدی در مورد ضعف تیمش گفت: بازی به بازی بهتر خواهیم شد. تیم ما تیمی است که همیشه در کوران مسابقات رو به پیشرفت خواهد رفت. متاسفانه بعد از سه هفته، توقف ایجاد خواهد شد و آماده سازی تیم سخت می‌شود. تعطیلات، کار مربیان را سخت می‌کند و برنامه‌ریزی بازی تدارکاتی سخت است. همیشه بازی بعدی برای من اهمیت بیشتری دارد و مهمترین بازی عمرمان بازی بعدی برابر تراکتور است و تمام توانمان را می‌گذاریم سه امتیاز بگیریم.

* کار سختی برای تکرار قهرمانی داریم

سرمربی پرسپولیس در خصوص شانس تکرار قهرمانی اظهار داشت: قطعا کارمان برای تکرار قهرمانی سخت‌تر از پارسال است. فشردگی مسابقات خیلی زیاد است و لیگ قهرمانان و جام حذفی هم وجود دارد. باید پشت هم باشیم و از همدیگر حمایت کنیم. روزهای سختی در پیش داریم و فقط باید بتوانیم بیشتر کار کنیم.

* ورزشگاه آزادی آبروی فوتبال ایران است

یحیی درباره وضعیت ورزشگاه آزادی توضیح داد: امکانات ورزشی هر کشور نشان دهنده اهمیتی است که به ورزش می‌دهند. جای شکرش باقی است که همت کردند برای بازسازی این ورزشگاه. این ورزشگاه آبروی ورزش ایران است و سال‌های پیش می‌شد با امکانات بهتر، ورزشگاه بازسازی شود.

* جای آقا کریم واقعا خالی است

او در خصوص غیبت کریم باقری گفت: آقا کریم نیست و برای دو نفر هم کارت صادر نشد و نبودند. بحث کریم شد، جایش واقعا در رختکن خالی است و همه بچه‌ها در این مورد صحبت کردند و امیدوارم مشکلش زودتر حل شود و برگردد.

وی در مورد غیبت تماشاگران عنوان کرد: من گفتم که غیبت تماشاگران یک شوک بود. همه جای دنیا فوتبال بدون هوادار اهمیتی ندارد. خصوصا تیم ما که هوادارانمان صد دقیقه تیم را تشویق می‌کنند و یک دلگرمی به بازیکنان می‌دهند. ما وابسته هواداران هستیم. نبود آنها انگیزه ما را کم خواهد کرد و شور و هیجان بازی را کاهش می‌دهد. قدرت ما با نبود هواداران کم خواهد شد و حضور آنها قدرت ما را بالا خواهد بُرد.

* باید به نفرات جدید اعتماد کنیم

یحیی راجع به بازیکنان جدید اظهار داشت: در هر صورت وقتی بازیکنی تیم عوض می‌کند کار سختی دارد تا به ایده تاکتیکی مربی برسد و این زمانبر است. حسین کنعانی بازی خوبی ارائه داد و از جذب او خوشحالیم. بقیه بازیکنانی که آمدند، مسعود و شهاب، می‌توانند بهتر شوند. کار سختی در پیش داریم و باید به آنها اعتماد کنیم و زمان بدهیم.

 

 

 

منبع: ورزش3
دیدگاه