واکنش به استوری اعتراضی بازیکنان استقلال

حضور یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی به ناتوانی مدیران فعلی در درآمدزایی صحه گذاشت.

علیرضا خانی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال امروز با شرکت در یک برنامه تلویزیونی به مسائل مختلف در حوزه باشگاه استقلال به ویژه موضوعات مالی پرداخت.

خانی در برخی از صحبت‌هایش به موضوع طلبکار بودن باشگاه استقلال از اسپانسرهای دوره‌های قبل اشاره و میزان این طلب را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

اما وی در بخش مهمی از صحبت‌هایش به موضوع پرداخت ۴۰ میلیارد تومان به طلبکاران باشگاه استقلال اشاره کرد. موضوعی که بلافاصله مورد پرسش مجری برنامه قرار گرفت. جایی که از خانی سوال شد: «۴۰ میلیاردی که به آن اشاره کردید از کجا آمد؟ شما که گفته بودید در تامین منابع مالی دچار مشکل بودید! پس چطور توانستید این مبلغ را تامین کنید؟».

خانی هم در پاسخ به این پرسش گفت: «در واقع ما آمدیم این ۴۰ میلیارد را از بانک شهر وام گرفتیم».

بار دیگر و بلافاصله پس از عنوان شدن این موضوع از سوی خانی، مجری برنامه مجدداً سوال کرد: «آیا قرار نبود این ۴۰ میلیارد بابت بدهی باشگاه استقلال به ساپینتو و سیلوا بوده باشد؟»... که خانی جواب داد: «خیر! در دوران مدیریت آقای کریمی وامی از بانک شهر اخذ شد که یک تتمه‌ای از آن باقی ماند. چون بانک شهر به اندازه سقف سندی ورزشگاه مرغوبکار که به عنوان ضمانت به بانک شهر ارائه شده بود وام نداد و تنها به بخشی از آن وام دادند».

این عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در این بخش از صحبت‌هایش صراحتاً اعلام کرد ۴۰ میلیاردی که در طی هفته‌های گذشته به طلبکاران باشگاه استقلال پرداخت شده نیز از تتمۀ وام اخذ شده دوران حجت کریمی بوده است.

 

واکنش به استوری اعتراضی بازیکنان استقلال

این صحبتها در حالی عنوان می شد که بازیکنان استقلال در ساعات پیش از این گفتگو با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام شان به اوضاع مالی بد باشگاه گله‌مند بودند. همچنین جواد نکونام نیز در برنامه دیگر تلویزیونی به مشکلات عدیده تیمش به لحاظ مالی اشاره کرده بود. ضمن اینکه هفته گذشته خبری در رابطه با عدم جذب اسپانسر توسط باشگاه استقلال منتشر شد که همه این‌ها مشخص می‌کرد باشگاه استقلال ظرف دو ماه گذشته پس از به روی کار آمدن اعضای جدید در کادر هیئت مدیره هنوز نتوانسته‌اند مبلغی را به عنوان درآمدزایی به باشگاه استقلال تزریق کنند. گرچه مدیر باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «قرار است مبالغی به باشگاه تزریق شود»...اما گفت این‌ها همه زمان می‌برد و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی بتوانیم به باشگاه پول تزریق کنیم. خانی در همین بخش از صحبت‌هایش عنوان کرد که باشگاه از اسپانسرهای گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

با این تفاسیر اوضاع باشگاه استقلال در شرایطی که فعلاً مسابقات این تیم تعطیل شده به لحاظ مالی نیز شرایط خوبی را پیش روی هواداران و البته بازیکنان و اعضای کادر فنی ترسیم نمی‌کند.

بدون شک مسئولان وزارت ورزش و در رأس آن کیومرث هاشمی - وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع باشگاه استقلال - باید برای جلوگیری از بروز حاشیه‌های بیشتر برای این باشگاه که از پشتوانه مردمی قابل توجهی در اجتماع برخوردار است اقدامات عاجل را ترتیب بدهند.

یادآور می‌شود؛ در فروردین ماه سال جاری زمانی که باشگاه استقلال در تلاش بود تا بدهی آندرئا استراموچونی را پرداخت کند تا جلوی حذف این تیم از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گرفته شود حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال با رایزنی از طریق حمید سجادی وزیر وقت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و البته دوستان نزدیکش در بانک شهر توانست با تهیه مبلغ قابل توجهی علاوه بر پرداخت بدهی استقلال به کوین یامگا (از بازیکنان استقلال در فصل گذشته و فعلی) بدهی لئاندرو پادوانی و احمد موسوی بازیکن نساجی مازندران را در کنار بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال(به استراماچونی) را نیز پرداخت کند تا سه شکایت خطرناک صورت گرفته علیه باشگاه استقلال حل و فصل شود.

لازم به ذکر است؛ پس از بروز برخی حاشیه های مدیریتی بین سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش در حوزه مدیریت باشگاه استقلال، سرانجام حجت کریمی در تاریخ ۱۴ تیر ماه سال جاری از سمت خود استعفا کرد و سه روز پس از آن در تاریخ ۱۷ تیر علی خطیر تهطییه حکمی از سوی وزارت ورزش به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال معرفی شد که از آن تاریخ تا امروز باشگاه استقلال همچنان درگیر مشکل درآمدزایی و واریز پول به حساب این مجموعه است.

 

دیدگاه