کوین یامگا ، علت شادی زودهنگام نکونام

کوین یامگا با گلی که در دقیقه 97 به ثمر رساند، دومین خارجی گلزن استقلال در دربی لقب گرفت.

به گزارش جهان مانا ، ایستادن پشت ضربه پنالتی در دربی پایتخت در حالت عادی نیز سخت و دشوار است، چه برسد به این‌که این ضربه در دقیقه 7+90 به دست آمده باشد و یکی از بهترین پنالتی‌گیرهای فوتبال ایران مقابلتان حضور داشته باشد.

پس از رد شدن صحنه برخورد نعمتی و بابایی در محوطه جریمه، آبی‌ها چند دقیقه بعد روی یک برخورد دیگر طلبکار شدند. تکل نعمتی باعث سرنگونی رضاوند شد که پس از بازبینی صحنه توسط VAR، بنیادی‌فر یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد.

کوین یامگا که تا دقیقه آخر در زمین مانده بود، به‌مانند همیشه پشت این ضربه پنالتی ایستاد. زمانی که دوربین پشت دروازه تصویر بسته وینگر فرانسوی را به تصویر کشید، چهره خونسرد و متمرکز او در نوع خود جالب بود.

بیرانوند که در فصول اخیر پنالتی‌های زیادی را مهار کرده و یا حداقل موفق به تشخیص جهت آنها شده است، در این صحنه مغلوب هنرنمایی بازیکن استقلال شد و ضربه یامگا برخلاف جهت حرکت سنگربان ملی پوش پرسپولیس، به تور دروازه بوسه زد.

یامگا با این گل توانست نام خود را به عنوان دومین خارجی گلزن استقلال در تاریخ دربی‌ها به ثبت رساند. او پس از این گل، به سمت نیمکت ذخیره‌ها رفت و بازیکنان و کادرفنی تیمش را در آغوش گرفت تا تیمش را از یک شکست تلخ نجات دهد.

استقلال پرسپولیس

استقلال

نکته جالب اینکه از زمان حضور یامگا در استقلال، شانزده بار پشت ضربات پنالتی ایستاده که پانزده مورد آن را مستقیم و یک ضربه را روی ریباند به گل تبدیل کرد و شاید خوشحالی نکونام پیش از زده‌شدن پنالتی یامگا، اطمینان بالای سرمربی به شاگردش بود.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار