افشاریان: همه با آرامش ورزشگاه را ترک کردیم

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است نباید با تحلیل کردن اتفاقات داوری دربی که به VAR به حواشی دامن زد.

به گزارش جهان مانا ، خداداد افشاریان بعد از پایان دربی 102 در جمع خبرنگاران حضور یافت و صحبت‌هایی را درباره اتفاقات بازی به خصوص در امر داوری بر زبان آورد.

مشروح صحبت‌های افشاریان را در ادامه می‌خوانید:

**همه با آرامش ورزشگاه را ترک کردیم

از همه شما خبرنگاران تشکر می‌کنم. به هر صورت فوتبال با همه حواشی‌اش و شماها لذت‌بخش است. این اولین تجربه ما در استفاده از کمک داور ویدیویی بود. اگرچه تجربه چندم آقای موعودی بنیادی‌فرد در لیگ قهرمانان آسیا همچنین بقیه جام‌ها بود، ولی اولین تجربه‌ای است که ما در بازی داخلی کمک داور ویدیویی داشتیم و شما دیدید. به هر صورت بازی با همه تفاسیر تمام شد و آن چیزی که در این بازی اتفاق افتاد داور برای بازبینی صحنه‌ها دو سه مرتبه به کمک داور ویدیویی مراجعه کرد و به هر صورت یک بار منجر به پنالتی شد که اتفاق افتاد. در نهایت همه ما با آرامش از این ورزشگاه بیرون می‌رویم.

**توپ در زمین فدراسیون فوتبال است

به هر صورت برگزاری مسابقه با کمک داور ویدیویی، نقطه روشنی برای فوتبال کشور بود. با توجه به اینکه مجوز کمک داور ویدیویی را از فیفا گرفتیم، الان توپ در زمین فدراسیون فوتبال است. به هر صورت باید کمک کنیم. چون ما این کمک داور ویدیویی را کرایه کرده بودیم، فردا صبح ایران  را ترک خواهد کرد. در نهایت باید برای ادامه کارمان و نسبت به آینده‌ای که وجود دارد، اقدام کنیم.

**باید تلاش کنیم تا در آینده هم VAR داشته باشیم

گرچه ما، هیئت دولت، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال و همه بخش‌ها مصمم بودیم این اتفاق بیفتد به نظر می‌رسد باید آغاز کنیم در دیدارهای بعدی باز هم کمک داور ویدیویی را داشته باشیم.

**VAR دربی و ضربه زدن به یکپارچگی لیگ؟

ما به فیفا نامه نوشتیم و تمامی رفتارهای اینجا را توضیح دادیم. در مورد داور چهارم و خود داوران توضیح دادیم. گفتیم که می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم. به هر صورت برگزاری مسابقه با حضور کمک داور ویدیویی، حرکت بسیار مثبت و خوبی بود و خیلی از این حرکت راضی هستم. شاید خوشحال‌ترین آدم از آمدن کمک داور ویدیویی من بودم. ما خیلی راضی هستیم. خودتان می‌دانید ما  چقدر استرس و فشار تحمل کردیم.

**اعتراض به VAR؟

ما باید خودمان را جای تماشاگر، بازیکن و مربی بگذاریم. اگرچه حرف شما درست است و طبق قانون همه چیز تعریف شده. بازیکنان نباید به داور هجمه ببرند، ولی در هر صورت فشار آنها هم بالاست. دربی شما می‌دانید خیلی سخت است و شرایط خاص خودش را دارد، انشاالله همه از این  فوتبال لذت برده باشیم و آینده آن با کمک داور ویدیویی باشد.

**حاشیه های تحلیل کردن اتفاقات VAR؟

من با شما موافقم. توجه بفرمایید صحنه‌ای که داور VAR تحلیل می‌کند با آن چیزی که داور وسط دیده است، شاید بحث‌هایی پیش می‌آید. حتی شاید در این  بحثی که با هم داشتند به نتیجه نرسیدند و در نهایت دیدید آن چیزی که اتفاق افتاد نتیجه دربی با کمک داور ویدیویی مشخص شد. ما ان‌شاءالله اشتباهات آن را باید حذف کنیم و امیدوارم در آینده همه ما از فوتبال لذت ببریم.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه