تیمیابی متفاوت رسول خطیبی !
مهاجم موفق سالهای نه چندان دور فوتبال کشورمان هنوز بین فعالیت در حوزهی مدیریتی و فنی مردد است.

به گزارش جهان مانا، به نظر میرسد رسول خطیبی، مدیرعامل این روزهای باشگاه سایپا، سبک تازهای از تیمیابی و جلب توجه در فوتبال ایران را کلید زده؛ سبکی که از فضای سبز زمین فوتبال فاصله گرفته و بیشتر در فضای مجازی و استوریهای اینستاگرامی دنبال میشود.
خطیبی که در دوران مدیریت خود در سایپا نتوانست این تیم قدیمی را به لیگ برتر برگرداند، حالا با استفاده از یک ارتش مجازی، در حال پرزنت کردن خودش برای نیمکت تیمهایی مثل پالایش نفت بندرعباس، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران است.
ماجرا وقتی جالبتر میشود که در استوری های خود، موفقیت پیکان در صعود به لیگ برتر را هم به خودش ربط میدهد. این در حالیست که پیکانیها معتقدند تغییرات شتابزده و بدون پشتوانهای که در دوران کوتاه مدیرعاملی خطیبی رخ داد، تیم را با چالشهای متعددی مواجه کرده بود. از داستان هایش با روانخواه و دینمحمدی تا کنار گذاشتن بازیکنان باکیفیتی چون سعید بیگی و مجتبی حقدوست، کربم اسلامی گرفته و جذب برخی بازیکنان سنوسالدار که سابقه همتیمی بودن با خود خطیبی را داشتند.
اما شاید عجیبترین بخش ماجرا جایی بود که یک خبرگزاری، تیم موفق پیکان را به نوعی به خطیبی منتسب کرد و رسول خطیبی هم بدون فوت وقت، آن خبر را استوری کرد. این در حالیست که او پیشتر در جمعهای غیررسمی، سرمربی پیکان را فاقد دانش لازم دانسته بود. تناقضی که بیشتر از آنکه رزومه بسازد، سوالبرانگیز است.
در نهایت باید پرسید: این مسیر پر از استوری و شایعه، بالاخره قرار است به نیمکتی واقعی ختم شود یا نه؟ و مهمتر از آن، آیا باشگاههای ایرانی همچنان اجازه میدهند تصمیمهای فوتبالیشان، خارج از زمین و در دایرکت و استوری گرفته شود؟