موساد و بزرگ‌ترین شکست تاریخی

ناکامی یک گروه تروریستی 28 نفره برای انجام بزرگ‌ترین عملیات تروریستی قرن در اماکن پرجمعیت ایران نشان می‌دهد که سازمان تروریستی موساد اسرائیل که سال‌ها آموزش این مجموعه را زیر نظر داشته با بزرگ‌ترین شکست امنیتی واطلاعاتی خود در طول تاریخ این سازمان مواجه شده است.

نویسنده : حسن هانی‌زاده

بر اساس بیانیه مهم وزارت اطلاعات اگر چه این مجموعه ظاهرا منتسب به گروهک تروریستی داعش است اما تحقیقات اولیه نشان داد که این مجموعه آموزش‌های پیچیده نحوه به‌کارگیری ابزارهای عملیات تروریستی را زیر نظر افسران موساد وسازمان سیا آموزش دیده . از آنجا که حوادث سال گذشته ایران که نوعی جنگ ترکیبی بود با هدف بحران سازی وایجاد جنگ داخلی سازماندهی شده بود و با شکست مواجه شد لذا سازمان‌های اطلاعاتی دشمن شیوه ناامنی فیزیکی غیر متمرکز را دستور کار قرار دادند.

تجربه واطلاعات امنیتی موجود نشان می‌دهد که  موساد و سازمان سیا از سال‌ها پیش تلاش دارند تا یک کمربند نا امنی پیرامون ایران ایجاد کنند و لذا برای این منظور 5 پایگاه تروریستی برای آموزش عناصر تجزیه طلب وتروریستی در اقیلم کردستان ایجاد کردند. رخدادهای سال گذشته در ایران اوج فعالیت اطلاعاتی وعملیاتی موساد ،سازمان سیا و 14 سازمان اطلاعاتی دیگر در منطقه و جهان بود که با هدف تجزیه ایران وایجاد جنگ داخلی بود. اما هوشیاری ملت ایران و اقدامات قاطع و بزنگاه نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تحرکات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم‌های منطقه را با نا کامی مواجه ساخت. در نهایت دشمنان ملت ایران برای ایجاد ناامنی ودلهره در جامعه ایران سازوکارهای بهره گیری از عناصر داعش که در اماکن مختلف منطقه آموزش‌های پیجیده تروریستی را زیر نظر افسران موساد وسیا طی کرده‌اند در دستور کار قرار دادند.

حمله به زائران مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ ) در شیراز پیش درآمد یک سلسله عملیات زنجیره ای تروریستی مشترک داعش ،موساد و سازمان سیا در داخل ایران بود.  اما این عملیات تروریستی زنگ خطری برای نهادهای امنیتی ایران بود که با هوشیاری بالاتر و با ابزارهای تعقیب وگریز روزآمدتری ، تحرکات تروریست‌ها را در اطراف مرزهای ایران رصد کنند. لذا دستگیری 28 تن از خطرناک‌ترین عناصر آموزش دیده وزبده تروریستی داعش از وجود یک توطئه خطرناک ناامن‌سازی در جامعه ایران خبر می‌دهد. گزارش‌های اولیه  نشان می‌دهد که شیوه کار عناصر تروریستی دستگیر شده بسیار پیچیده وترکیبی از عملیات انتحاری و استفاده از پیچیده‌ترین ابزارهای روز ارتباطی فضای مجازی است. خنثی سازی این توطئه یک شکست تاریخی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و یک پیروزی امنیتی برای نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود که این پیروزی درخشان همواره در یاد وخاطره ملت ایران ماندگار خواهد ماند. اما توطئه‌ها قطعا با شکل‌های گوناگونی  ادامه خواهد یافت زیرا دشمنان امنیت ملی ایران همواره از هر ابزاری برای ایجاد نا امنی در ایران استفاده خواهند کرد.

*تحلیلگر مسائل بین‌الملل

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار