تیکتاک و اینستاگرام به ترویج محتوای مرتبط با خودکشی برای نوجوانان متهم شدند
بر اساس یک گزارش جدید، شبکههای اجتماعی همچنان نوجوانان را به سمت محتوای مرتبط با خودکشی، خودآزاری و «افسردگی شدید» سوق میدهند.

به گزارش جهان مانا به نقل از یورونیوز، این پژوهش تازه در مورد شبکههای اجتماعی نشان داده که «الگوریتمهای مضر نوجوانان را با میزان هولناکی از محتوای آسیبرسان بمباران میکنند و در محبوبترین پلتفرمها، این اتفاق در مقیاس صنعتی رخ میدهد.»
بنیاد بریتانیایی «مالی رز» Molly Rose برای انجام این پژوهش از حسابهای تیک تاک و اینستاگرام ساختگی متعلق به دختری ۱۵ ساله که پیشتر با چنین محتواهایی تعامل داشته، استفاده کرد.
این تحقیق نشان داد که تقریباً تمام ویدئوهای پیشنهادی در این دو پلتفرم در ارتباط با خودکشی، خودآزاری و افسردگی بودند.
این گزارش افزوده که صفحه مربوط به «محتوای شخصیسازیشده» تیکتاک، بهطور مرتب ویدئوهایی را پیشنهاد میکرد که «بهطور آشکار خودکشی را تبلیغ و تحسین میکردند» و حتی روشهای خاص خودکشی را توصیه میکردند.
در اینستاگرام، کاربران ساختگی این نوع محتوا را بیشتر در ویدئوهای کوتاه پلتفرم (Reels)، مشاهده میکردند.