این زن باعث تبرئه ترامپ از استیضاح شد

در حالی که پرونده‌های شکایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مدام در جریان است، نگاه‌ها به تیم حقوقی او معطوف شده است، خصوصا به "آلینا حبا"، وکیل عراقی‌الاصل اهل نیوجرسی که در محاکمه آتی ترامپ دخالتی ندارد، اما در واقع او تیمی را در پشت پرده برای محاکمه نشدن ترامپ رهبری می‌کند.

 

خانم حبا در ایالات متحده متولد شده و شریک مدیریتی شرکت «حبا مدیو و همکاران» است. او نقشی حیاتی در دفاع از رهبر سابق آمریکا داشته و عضو شورای حقوقی او در دوران استیضاح بوده است. تلاش‌های خانم حبا باعث تبرئه دونالد ترامپ از استیضاح شد.

این زن ۳۹ ساله، در سپتامبر ۲۰۲۱ به تیم حقوقی ترامپ پیوست. او قبلا در یک شرکت حقوقی کوچک در نیوجرسی کار می‌کرد.

او برای جایگزینی وکلایی از جمله مارک کاسوویتز و چارلز هاردر که سال‌ها برای ترامپ کار کرده بودند، به خدمت گرفته شد.

حبا ماه گذشته در پستی در اینستاگرام عکسی با ترامپ منتشر کرد و تولدش را با یک کیک جشن گرفت.

او در این پست نوشت: «امسال را با میهن پرستانی خارق‌العاده با بزرگترین رییس جمهوری تمام دوران آغاز می‌کنیم.» او سپس اشاره کرده که ترامپ دوباره در انتخابات پیروز خواهد شد و چهل و هفتمین رییس جمهوری آمریکا خواهد شد.

حبا همچنین مشاور ارشد «مگا» است. مگا گروهی است که از دستورات و اعتقادات سیاسی ترامپ حمایت می‌کند. «مگا» (MAGA) در واقع اختصار شعار انتخاباتی ترامپ با عنوان «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» است.

اصلیت خانم حبا به کجا می‌رسد؟

حبا خود را یک کاتولیک عرب-آمریکایی معرفی می‌کند که خانواده‌اش اهل عراق هستند. او می‌گوید «بسیار مذهبی» است.

آنها در اوایل سال ۱۹۸۰ کشورشان را ترک کردند تا از آزار و اذیت علیه مسیحیان فرار کنند. پدر او، سعد حبا، متخصص گوارش معروفی است و جوایز متعدد زیادی را به دست آورده است.

ملکه الیزابت، به حبای پدر نشان سلطنتی ویکتوریایی اعطا کرده و آقای حبا همچنین نشان رسمی دولت ایرلند را در اختیار دارد. او فارغ التحصیل کالج سلطنتی جراحان ایرلند است.

همسر خانم حبا سرمایه‌گذار املاک تجاری است و آنها دو فرزند دارند. آلینا حبا فیلمی از دخترش در اینستاگرام منتشر کرده است که نشان می‌دهد ترامپ در حال امضا روی دست او است. او بعد هم این جمله را از زبان دخترش نوشته است: «مامان من دیگر هرگز دستم را نمی‌شویم»!

 

 

منبع: ايسنا
دیدگاه